Translate

Sunday, January 13, 2013

სთარბაქსი დღეს


ყავის სიყვარულით : სთარბაქსი
რბილი სკამები, წყნარი ჯაზი, და ყავა ლატე, აი როგორი სიტუაციაა ადგილას, რომელიც ამერიკელებისთვის, შეიძლება ითქვას რომ, საცხოვრებელი და სასადილო ადგილია.
სთარბაქსი აქვეყნებს ძირითად კომპონენტებს, თუ როგორი უნდა იყოს ნამდვილი ყავა·  
          ის უნდა იყოს გემრიელი, მაგრამ არა ძალიან ძლიერი
·       ის უნდა იყოს უფრო მდიდარი გემოს, ვიდრე მომხმარებლები დალევენ სახლში ან სხვაგან, ნებისმიერ სწრაფი კვების ობიექტში
·      მან უნდა დაგავიწყოს ყველაფერი
·      უფრო უცხო, უფრო უკეთესი... ჩვენ გვიყვარს ექსპერიმენტები
ლოგო


სტარბაქსის დამარსებელმა ჰოვარდ შულცა გააკეთა განცხადება: „ჩვენ ახლა გვეყოლება იმდენი მომხმარებელი რამდენიც არ გვყოლია არასდროს“. სთარბაქსი ახლაც ერთ-ერთ მოწინავე ადგილს იკავებს წამყვანი კომპანიების სიაში, ის ამას ახარხებს მუდმივად ახალი შეთავაზებებით მომხმარებლებისადმი. მაგალითად, ახლახანს მან მომხმარებლებს შესთავაზა ნატურალური წვენები, რომელზეც მოთხოვნა ძალიან დიდია, ასევე აპირებს ბაზარზე შეიტანოს ალკოჰოლური სასმელები, როგორიცაა: ლუდი და ღვინო,( სხვათაშორის ამ ფაქტს ძალიან დიდი გამოხმაურება მოყვა, როდესაც ერთ-ერთ ჟურნალმა ამის შესახებ დაწერა, თუმცა ძალიან ბევრ მომხმარებელს ეს იდეა მოეწონა .) მან ამ წელიწადში გახსნა 300 ახალი მაღაზია. მათ დაიწყეს ახალი ყავის დამზადება სახელად „ბლონდე“ რომელიც არის შედარებით მსუბუქი დასალევი. შულცი გვთავაზობს კომპანიის მართვის რამდენიმე ხერხს. პირველი ეს არის კარგად შემუშავებული სტრატეგია, რომელიც უნდა იყოს მტკიცე და ურყევი, მეორე: ტექნიკური განვითარება, ანუ ინტერნეტით მყარი კონტაქტი მომხმარებლებთან, რომლებსაც მუდმივად აინტერესებთ რა ხდება იქ, სადაც ისინი ყოველდღიურად სადილობენ. ასევე სტარბაქსს აქვს გვერდი სადაც მომხმარებლები წერენ თავიანთ იდეებს. ასევე სოციალური გვერდებით ისინი ცდილობენ მაქსიმალურად იკონტაქტონ ხალხთან. საინტერესოა, რომ სთარბაქსის გვერდი ფეისბუქზე 3.5 მილიონ ადამიანს აქვს მოწონებული. კომპანიას აქვს მობილური გადახდები, რომლსაც კვირაში დაახლოებით 1 მილიონი ადამიანი იყენებს.
სთარბაქსი აქტიურადაა ჩართული სახალხო საქმიანობაში, იგი ყოველწლიურად ამერიკის მთავრობის დახმარებით ახორციელებს სხვადასხვა სოციალურ პროექტებს: იგი ხელს უწყობს უმუშევრების დასაქმებას, ეხმარება მზრუნველ;ობამოკლებულ ბავშვებს განათლების მიღებაში. მან სოციალური პროექტებისტვის 5 მილიონი დოლარი გამოყო.
სთარბაქსმა შექმნა 3500 სამუშაო ადგილი.


სტარბაქსი ამატებს ახალ პროდუქტებს ბაზარზე, მან შეისყიდა ამერიკაში ერთ-ერთი საცხობი და წვენების კომპანია, რომლებიც ახლა მხოლოდ სთარბაქსისთვის ამზადებენ პროდუქტს.
შულცი აცხადებს: „ჩვენ ჩვენი კომპანია რადიკალურად განვაახლეთ და შევცვალეთ ბოლო 3 წლის განმავლობაში, 18 თვის განმავლობაში ჩვენ ვაპირებთ შევცვალოთ ამერიკის გარემო“ - მან იგულისხმა ბუნების გამწვანების პროგრამა, რომელსაც ახორციელებს სტარბაქსი.
საინტერესოა, ყავის მომხმარებლები ძირითადად სად მიირთმევენ ყავას, პროცენტები შემდეგნაირადაა განაწილებული: 29% სახლში, 25% სტარბაქსში, 16% მაკდონალდსში, 11% დუნკინ დონატში და 19% სხვა ადგილას.
ყველაზე პოპულარული სტარბაქსის სამელები ამერიკაში:
სტანდარტული, ლატე, რძიანი ლატე, კარამელის.
სთარბაქსში შესაძლებელია 17 000 ყავის სახეობის გასინჯვა.
წყარო

No comments:

Post a Comment