სტარბაქსი – ყავის მწარმოებელი კომპანიაა, რომელიც დაარსდა 1971 წელს სიეტლში (ვაშინგტონი)
სტარბაქსი მსოფლიოში ყველა დიდი ყავის სახლია,რომელსაც 49 ქვეყანაში 16,635მდე მაღაზია აქვს გახსნილი. სტარბაქსის ყავის სახლებში მრავალფეროვანი მენიუ არის
წარმოდგენილი, მზადდება ცივი ესპრესოები, სპეციალური ტექნოლოგიებით დამზადებული
ჩამოსასხმელი ყავები ნატურალური ყავის მარცვლეულისგან. სტარბაქსის სახლებში არამარტო
ყავები, არამედ სხავდასხვა სახის საკვები მზადდება : სალათები, ცივი და ცხელი სენდვიჩები,
მომხმარებელს ასევე სთავაზობენ ნაყინებს, შოკოლადებსა და ნამცხვრებს.სტარბაქსს აქვს ასევე
ბრენდი Hear Music, სადაც საღამოობით ეწყობა ცოცხალი მუსიკის საღამო, აჩვენებენ და განიხილავენ კინოებს,წიგნებს …
![]() |
ჰოვარდ შულცი |
სტარბაქსმა პოპულარობა გახსნისთანავე მოიპოვა. სიეტლის შემდეგ პირველი ყავის სახლი კანადაში გაიხსნა.
სტარბაქსის დამფუძნებლები არიან : ინგლისურის მასწავლებელი Jerry Baldwin, ისტორიკოსი Zev Siegl და მწერალი Gordon Bowker. თავიდან ისინი ყავის მარცვლეულებს კომპანია Peetსისგან ყიდულობდნენ, თუმცა ბიზნესის
განვითარების შემდეგ მათ მარცვლეულების ადგილობრივი მომყვანებიდან ყიდვა დაიწყეს.
ანტრეპრენიორი Howard Schultz კომპანიას 1982 წელს შეუერთდა, რომელსაც მილანში მოგზაურობის დროს,იტალიელმა
ინვესტორებმა სტარბაქსის ქსელის გაფართოება და ესპრესოს გაყიდვა შესთავაზეს. რამდენად გასაკვირიც
არ უნდა იყოს,თავიდან ეს წინადადება არ მიიღეს დირექტორებმა,რადგან ყავა მათთვის იყო ისეთი რამ,
რაც მხოლოდ სახლში უნდა დაემზადებინათ და სხვა ქვეყნებიდან არ შემოეტანათ,მაგრამ მას შემდეგ რაც
Schultzმა (სტარბაქსის ერთ-ერთმა დირექტორმა) გახსნა სტარბაქსთან არსებული ყავის ბარი Giornale 1986 წელს,მათ უფრო ფართოდ დაიწყეს თავიანთი პროდუქციის გავრცელება და ახლის მოზიდვაც. 1986 წლიდან სტარბაქსი არამარტო მათ ყავის სახლებში,არამედ კაფე Giornale შიც იყიდებოდა ესპრესოსთან
ერთად.სტარბაქსის მაღაზიები ამავე წელს გაიხსნა ვანკუვერში,ილინოისში,ჩიკაგოში.
სტარბაქსი შეუერთდა U.K. marketს, ეს “შენაძენი” კი დაახლოებით 83 მილიონი დოლარის კაპიტალს მოიცავდა.
1999წელს სტარბაქსმა ექპერიმენტის სახით გახსნა რესტორანი Circadia, რომელიც საკმაოდ პოპულარული
გახდა და სტარბაქსმა მთლიანად დაიქვემდებარა.სტარბაქსმა ასევე 2006 წლიდან თანამშრომლობა დაიწყო
Appleთან, რომელიც ხელს უწყობდა Hear Musicის განვითარებას.სახელი სტარბაქსი კი ამერიკელი მწერლის ჰერმან მენვილის ნოველის Moby-Dickის
მიხედვით დაერქვა,სადაც ერთ-ერთ პერსონაჟს ჰქვია Starbuck, რომელიც არის გემ “Pequod”-სი კაპიტანი.
თავდაპირველად
Gordon Bowker მოწონებია სახელი Pequod და გადაწყვიტა რომ კომპანიასაც ასე ერქმეოდა,თუმცა მისმა თანაშემწემ,
Terry Heckler უთხრა : “არავინ შემოვა ყავის დასალევად Pee-quodში, მე უკეთესი იდეა მაქვს STARBO ! ”
სტარბაქსის დამფუძნებლები არიან : ინგლისურის მასწავლებელი Jerry Baldwin, ისტორიკოსი Zev Siegl და მწერალი Gordon Bowker. თავიდან ისინი ყავის მარცვლეულებს კომპანია Peetსისგან ყიდულობდნენ, თუმცა ბიზნესის
განვითარების შემდეგ მათ მარცვლეულების ადგილობრივი მომყვანებიდან ყიდვა დაიწყეს.
ანტრეპრენიორი Howard Schultz კომპანიას 1982 წელს შეუერთდა, რომელსაც მილანში მოგზაურობის დროს,იტალიელმა
ინვესტორებმა სტარბაქსის ქსელის გაფართოება და ესპრესოს გაყიდვა შესთავაზეს. რამდენად გასაკვირიც
არ უნდა იყოს,თავიდან ეს წინადადება არ მიიღეს დირექტორებმა,რადგან ყავა მათთვის იყო ისეთი რამ,
რაც მხოლოდ სახლში უნდა დაემზადებინათ და სხვა ქვეყნებიდან არ შემოეტანათ,მაგრამ მას შემდეგ რაც
Schultzმა (სტარბაქსის ერთ-ერთმა დირექტორმა) გახსნა სტარბაქსთან არსებული ყავის ბარი Giornale 1986 წელს,მათ უფრო ფართოდ დაიწყეს თავიანთი პროდუქციის გავრცელება და ახლის მოზიდვაც. 1986 წლიდან სტარბაქსი არამარტო მათ ყავის სახლებში,არამედ კაფე Giornale შიც იყიდებოდა ესპრესოსთან
ერთად.სტარბაქსის მაღაზიები ამავე წელს გაიხსნა ვანკუვერში,ილინოისში,ჩიკაგოში.
სტარბაქსი შეუერთდა U.K. marketს, ეს “შენაძენი” კი დაახლოებით 83 მილიონი დოლარის კაპიტალს მოიცავდა.
1999წელს სტარბაქსმა ექპერიმენტის სახით გახსნა რესტორანი Circadia, რომელიც საკმაოდ პოპულარული
გახდა და სტარბაქსმა მთლიანად დაიქვემდებარა.სტარბაქსმა ასევე 2006 წლიდან თანამშრომლობა დაიწყო
Appleთან, რომელიც ხელს უწყობდა Hear Musicის განვითარებას.სახელი სტარბაქსი კი ამერიკელი მწერლის ჰერმან მენვილის ნოველის Moby-Dickის
მიხედვით დაერქვა,სადაც ერთ-ერთ პერსონაჟს ჰქვია Starbuck, რომელიც არის გემ “Pequod”-სი კაპიტანი.
თავდაპირველად
Gordon Bowker მოწონებია სახელი Pequod და გადაწყვიტა რომ კომპანიასაც ასე ერქმეოდა,თუმცა მისმა თანაშემწემ,
Terry Heckler უთხრა : “არავინ შემოვა ყავის დასალევად Pee-quodში, მე უკეთესი იდეა მაქვს STARBO ! ”
ლოგო კი არსებობის მანძილზე მკვეთრად შეიცვალა და მასზე გამოსახულია ორკუდა სირინოზი ბერძნული
მითოლოგიიდან.სთარბაქსმა ახლახანს შეცვალა ლოგო, რომელზეც სახელი STARBUCKS არ ფიგურირებს,
რადგან კომპანია იმდენადაა დარწმუნებული საკუთარ ცნობადობაში, ამას აღარ თვლის საჭიროდ.სთარბაქსი
თავდაპირველად მხოლოდ ყავის მარცვლებს ყიდდა. სთარბაქსის დღევანდელი პრეზიდენტი, ამერიკელი
მილიარდერი, ჰოვარდ შულცი გახდა სთარბაქსის მარკეტინგის მენეჯერი 1982 წელს და არსებითად
შეცვალა მისი სტრუქტურა – დაიწყო გამზადებული ყავის გაყიდვა, რაც ინოვაციას წარმოადგენდა
იმდროინდელი ბაზრისათვის.კომპანიის წლიური შემოსავალი არის დაახლოებით 11 მილიარდი
(2010 წლის მონაცემებით) სთარბაქსის რესტორნებში ყავის უამრავი სახეობის გარდა ასევე არის სწრაფი
კვება.სთარბაქსის ბევრი პროდუქტი არის სეზონური, რაც დამოკიდებულია ამა თუ იმ მაღაზიის
მდებარეობის სპეციფიურობაზე. სთარბაქსის ბრენდის ყავა და ნაყინი ასევე იყიდება ჩვეულებრივ
მაღაზიებშიც.
იმავე წელს სთარბაქსმა საკუთარი მომსახურების სრულყოფის მიზნით შექმნა საიტი My Starbucks Idea სადაც მომხმარებლები წერენ საკუთარ იდეებს სთარბაქსთან დაკავშირებით, სხვები ხმას აძლევენ მას,
სთარბაქსი კი ამ იდეებს საჭიროებისამებრ ახორციელებს. კიდევ ერთი სვლა მომხმარებლის მიზიდვის
მიზნით იყო უკაბელო ინტერნეტით სარგებლობის შესაძლებლობა სთარბაქსის მაღაზიებსა და კაფეებში
დარეგისტრირებული მომხმარებლებისათვის. რეგისტრირებულ მომხმარებლებს ასევე აქვთ სერიოზული
შეღავათები სხვადასხვა პროდუქციაზე. სთარბაქსი თანამშრომლობს კომპანია APPLE – თან.
სთარბაქსი აწარმოებს უმაღლესი ხარისხის უგემრიელეს ყავას.მისი მენიუ უზარმაზარია და კომპანიას
აქვს პოტენციალი 87 000 სხვადასხვა სახის სასმელი აწარმოოს. სთარბაქსი სთავაზობს თავის მომხმარებლებს ყავის უამრავ
ნაირსახეობას, ჩაის, ჩამოსასხმელ სასმელებსა და სწრაფ კვებას. სთარბაქსის Grand Coffee-ში 320 მლგ კოფეინია, თითქმის 4-ჯერ მეტი ვიდრე რედ ბულში. წყარო
მითოლოგიიდან.სთარბაქსმა ახლახანს შეცვალა ლოგო, რომელზეც სახელი STARBUCKS არ ფიგურირებს,
რადგან კომპანია იმდენადაა დარწმუნებული საკუთარ ცნობადობაში, ამას აღარ თვლის საჭიროდ.სთარბაქსი
თავდაპირველად მხოლოდ ყავის მარცვლებს ყიდდა. სთარბაქსის დღევანდელი პრეზიდენტი, ამერიკელი
მილიარდერი, ჰოვარდ შულცი გახდა სთარბაქსის მარკეტინგის მენეჯერი 1982 წელს და არსებითად
შეცვალა მისი სტრუქტურა – დაიწყო გამზადებული ყავის გაყიდვა, რაც ინოვაციას წარმოადგენდა
იმდროინდელი ბაზრისათვის.კომპანიის წლიური შემოსავალი არის დაახლოებით 11 მილიარდი
(2010 წლის მონაცემებით) სთარბაქსის რესტორნებში ყავის უამრავი სახეობის გარდა ასევე არის სწრაფი
კვება.სთარბაქსის ბევრი პროდუქტი არის სეზონური, რაც დამოკიდებულია ამა თუ იმ მაღაზიის
მდებარეობის სპეციფიურობაზე. სთარბაქსის ბრენდის ყავა და ნაყინი ასევე იყიდება ჩვეულებრივ
მაღაზიებშიც.
იმავე წელს სთარბაქსმა საკუთარი მომსახურების სრულყოფის მიზნით შექმნა საიტი My Starbucks Idea სადაც მომხმარებლები წერენ საკუთარ იდეებს სთარბაქსთან დაკავშირებით, სხვები ხმას აძლევენ მას,
სთარბაქსი კი ამ იდეებს საჭიროებისამებრ ახორციელებს. კიდევ ერთი სვლა მომხმარებლის მიზიდვის
მიზნით იყო უკაბელო ინტერნეტით სარგებლობის შესაძლებლობა სთარბაქსის მაღაზიებსა და კაფეებში
დარეგისტრირებული მომხმარებლებისათვის. რეგისტრირებულ მომხმარებლებს ასევე აქვთ სერიოზული
შეღავათები სხვადასხვა პროდუქციაზე. სთარბაქსი თანამშრომლობს კომპანია APPLE – თან.
სთარბაქსი აწარმოებს უმაღლესი ხარისხის უგემრიელეს ყავას.მისი მენიუ უზარმაზარია და კომპანიას
აქვს პოტენციალი 87 000 სხვადასხვა სახის სასმელი აწარმოოს. სთარბაქსი სთავაზობს თავის მომხმარებლებს ყავის უამრავ
ნაირსახეობას, ჩაის, ჩამოსასხმელ სასმელებსა და სწრაფ კვებას. სთარბაქსის Grand Coffee-ში 320 მლგ კოფეინია, თითქმის 4-ჯერ მეტი ვიდრე რედ ბულში. წყარო
No comments:
Post a Comment